Rimac Nevera R: Elektrische hypercar voor de happy few

Rimac Nevera R

Het Kroatische merk Rimac heeft met de Nevera R een nieuwe troefkaart op tafel gelegd. Hoewel de bijna overeenkomstige naam anders doet vermoeden, is deze hypercar geen opgevoerde versie van de toch al indrukwekkende Nevera. Het is een compromisloze machine die records breken op het circuit moet breken.

Van comfortabel naar compromisloos

Maar met een prijskaartje van zo’n €2,3 miljoen en een beperkte oplage van slechts 40 stuks wereldwijd, is de Nevera R zeker niet voor iedereen weggelegd. Dat geldt in iets mindere mate ook al voor de standaard Nevera, die ook een indrukwekkende verschijning is. Maar de Nevera R gaat nog een stap verder. Waar men bij de eerste Nevera vooral een balans zocht tussen comfort en prestaties, is de Nevera R volledig gericht op het laatste. Het is een compromisloze rijmachine, die is ontworpen om het maximale uit elke bocht te halen en records te breken op het circuit.

Rimac Nevera R

Mate Rimac, de visionaire oprichter en CEO van Rimac Automobili, legt uit: “Veel klanten waren op zoek naar een auto die de bochtencapaciteiten van de Nevera echt benadrukte, met behulp van alle geavanceerde technologie aan boord. We hebben gereageerd met de Nevera R: al het DNA van de recordbrekende Nevera, maar lichter, sneller en meer gefocust.”

Adembenemende prestaties

Met een verbluffend vermogen van 2.107 pk is de Nevera R zelfs sneller dan de standaard Nevera, die al records heeft gebroken. De acceleratie is waanzinnig: 0 naar 100 km/u in 1,81 seconden en 0 naar 300 km/u in slechts 8,66 seconden. De topsnelheid ligt op een duizelingwekkende 412 km/u, maar alleen onder toezicht van de fabrikant – voor de veiligheid natuurlijk!

Maar de Nevera R blinkt niet alleen uit op de rechte stukken. Dankzij het next-generation Rimac All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV) systeem, verbeterde aerodynamica, nieuwe Michelin Cup 2-banden en geavanceerde EVO2 carbon-keramische remmen, is de auto in bochten net zo indrukwekkend als op de rechte stukken. De rondetijd op de Nardo Handling Track is zelfs met 3,8 seconden verbeterd ten opzichte van de standaard Nevera.

Rimac Nevera R

Agressieve schoonheid

De Nevera R ziet er niet alleen snel uit, hij ís het ook. Het design is geoptimaliseerd voor aerodynamische efficiëntie en downforce, met een grote vaste achtervleugel en een nieuwe diffuser die de neerwaartse druk met 15% verhogen. De auto heeft een lagere en gestroomlijnde uitstraling, met 21-inch achterwielen en 20-inch voorwielen die zijn sportieve karakter benadrukken.

Ook het interieur is gericht op prestaties, met een focus op de bestuurder. De standaard Nevera bood al een ultra-aanpasbaar interieur, en de Nevera R gaat nog een stap verder met extra kleur- en bekledingsopties. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor carbon elementen die zijn gespoten in dezelfde kleur als de carrosserie.

Rimac Nevera R

Een droom voor weinigen

De Rimac Nevera R is niet voor iedereen weggelegd. Ten eerste omdat de productie is beperkt tot slechts 40 stuks. Bovendien zal de prijs naar verwachting rond de €2,3 miljoen liggen. Maar voor wie het zich kan veroorloven, is de Nevera R een unieke kans om een stukje autogeschiedenis in handen te krijgen.

Een auto die de grenzen van elektrisch rijden verlegt, de lat voor elektrische hypercars nog hoger legt én laat zien wat er mogelijk is als technologie en passie samenkomen. Het is een auto die laat zien dat elektrisch rijden niet alleen duurzaam en praktisch kan zijn, maar ook ongekend spannend en opwindend. Met zijn compromisloze focus op circuitprestaties, zijn adembenemende specificaties én zijn exclusieve karakter is de Nevera R echter ook een droomauto die alleen voor de happy few bereikbaar is.

Rimac Nevera R

696 392 Lease-e

De aanschafwaarde is het maximale leasebedrag exclusief BTW. De BTW betaal je zelf aan en kan je als ondernemer terugvragen van de belastingdienst.

Het bedrag dat je bij het afsluiten van het leasecontract direct overmaakt. De aanbetaling verlaagt je leasebedrag en je maandelijkse termijn.

Het bedrag dat je aan het einde van het contact betaalt. Hierover betaal je alleen rente.