Polestar, dat eigenzinnige elektrische merk met Zweedse roots, geeft de Polestar 2 voor modeljaar 2025 een subtiele make-over. Geen revolutionaire veranderingen, maar slimme tweaks die de elektrische fastback nog aantrekkelijker maken. Denk aan een grotere actieradius, sneller laden en een opgefrist design, zonder de portemonnee al te zeer te belasten.
Kilometers vreten met een glimlach
Een van de grootste pluspunten van de vernieuwde Polestar 2 is de verbeterde actieradius. De Standaard Range Single Motor-versie schiet nu door naar een WLTP-bereik van maar liefst 554 kilometer, dankzij een grotere 70 kWh accu. Dat is een aardige stap vooruit ten opzichte van zijn voorganger, die het met ongeveer 530 kilometer moest doen. En hoewel de elektromotor met 200 kW (272 pk) hetzelfde vermogen levert, is hij wel efficiënter geworden, wat natuurlijk ook bijdraagt aan die extra kilometers.
Maar de echte kilometervreters kiezen natuurlijk voor de Long Range-modellen met een 82 kWh accu. Daarmee haal je een indrukwekkende 659 kilometer met de Single Motor-variant of 596 kilometer met de Dual Motor-versie. En dankzij de verbeterde laadsnelheid van 205 kW bij de DC-snelladers ben je ook zo weer onderweg. Ook de laadsnelheid van de Standard Range is trouwens verbeterd, de eerdere 135 kW is verhoogd naar 180 kW.
Subtiele design-update
Ook aan het uiterlijk van de Polestar 2 is gesleuteld, al moet je wel twee keer kijken om de verschillen te zien. De meest opvallende verandering is de nieuwe ‘SmartZone’, een strakke zwarte balk op de neus waar de radar, camera en verwarmde ultrasone sensor zijn ondergebracht. Het is een subtiele, maar stijlvolle update die de Polestar 2 een modernere look geeft. Daarnaast zijn er nieuwe 19- en 20-inch lichtmetalen velgen beschikbaar, evenals twee nieuwe kleuren: Space (zwart) en Jupiter (goud).
Meer luxe, soms minder kosten
Het interieur van de Polestar 2 is altijd al een fijne plek geweest om te vertoeven, en dat is met modeljaar 2025 niet anders. Sterker nog, het is er alleen maar beter op geworden. Zo is draadloos opladen voor smartphones nu standaard en zijn de rijhulpsystemen verder verbeterd. En het mooiste is: de prijzen zijn niet omhoog gegaan. Sterker nog, de Long Range Single Motor is zelfs iets goedkoper geworden en kost nu €51.200. De instapversie blijft op €44.950 staan, terwijl je voor de Long Range Dual Motor €55.200 betaalt. Voor de echte snelheidsduivels is er de Dual Motor met Performance Pack, die voor €61.700 van jou is.
Polestar 2 weer klaar voor de toekomst
Met deze update bewijst Polestar dat het zustermerk van Volvo zeker niet stilzit en continu bezig is om zijn elektrische auto’s te verbeteren. Nu hebben we over auto’s, maar dat gaat eigenlijk alleen op voor de Polestar 2. De Polestar 3 en Polestar 4 zijn nog maar net in productie zodat daar nog geen verbeteringen voor zijn aangekondigd.
In ieder geval biedt de Polestar 2 modeljaar 2025 is een aantrekkelijk pakket voor iedereen die op zoek is naar een karaktervolle en stijlvolle, krachtige en praktische elektrische auto met een groot rijbereik. En met een vanafprijs die nog steeds onder de €45.000 ligt, is de Polestar 2 ook nog eens een slimme keuze voor de toekomst, én komt hij dit jaar nog in aanmerking voor de SEPP-subsidie.