Jeep Wagoneer S: De elektrische SUV voor het terrein én de P.C. Hooftstraat

Jeep Wagoneer S

Jeep, het merk dat bekend staat om zijn onverwoestbare terreinwagens, maakt een interessante move: ze duiken vol in de elektrische markt met de Wagoneer S. Denk niet aan een doorsnee elektrische SUV, dit blijft een Jeep in hart en nieren, klaar om zowel de stadsjungle als de echte wildernis te verkennen.

Elektrisch avontuur met een behoorlijke dosis luxe

De Wagoneer S is geen doorsnee elektrische SUV die alleen maar op asfalt thuishoort. Deze stoere Amerikaan combineert het beste van twee werelden: de luxe en het comfort van een premium SUV met de robuustheid en offroad-capaciteiten waar Jeep bekend om staat. Dus of je nu een avontuurlijke roadtrip plant of gewoon stijlvol voor de dag wilt komen in de stad, de Wagoneer S kan het allemaal aan.

Dat is redelijk uniek, al verwachten we dat je met deze elektrische Jeep Wagoneer S qua terreineigenschappen wel enige concessie moet doen. De meeste elektrische SUV’s richten zich op luxe en comfort, of op sportieve prestaties, maar niet zozeer op avontuur. Jeep laat zien dat elektrisch rijden niet betekent dat je veel moet inleveren op avontuurlijke ambities.

Een elektrische krachtpatser met indrukwekkende sprint

Onder de motorkap van deze elektrische Jeep schuilt een ware krachtpatser. Met twee elektromotoren die samen een vermogen van 600 pk en een koppel van 832 Nm leveren, is de Wagoneer S geen doetje. Hij sprint in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u, sneller dan heel veel sportwagens.

Met een geschatte actieradius van 480 kilometer hoef je niet bang te zijn dat je halverwege je avontuur zonder stroom komt te zitten. Mocht je toch een laadpaal moeten opzoeken, dan is dat geen ramp. Hoewel het STLA-Large platform in dit geval slechts op 400-volt is geconfigureerd, kun je de 100 kWh accu in minder dan 25 minuten opladen van 20% tot 80%. Dat is misschien niet zo snel als sommige andere elektrische SUV’s die wel over 800 volt-technologie beschikken, maar het is nog steeds snel genoeg om je avontuur snel weer voort te zetten.

Van boerenweggetje tot P.C. Hooftstraat: De Jeep Wagoneer S kan het allemaal aan

Het design van de Wagoneer S is een mooie mix van stoer en modern. Ondanks het feit dat hij een voor Jeep ongebruikelijk goed gestroomlijnde carrosserie heeft, heeft hij nog steeds een redelijk herkenbare en eigentijdse uitstraling. De kenmerkende Jeep-elementen, zoals de zeven sleuven in de grille benadrukken de avontuurlijke roots van het Amerikaanse merk.

Het interieur laat zien dat Jeep zich met de Wagoneer S meer op luxe dan avontuur richt. Jeep heeft duidelijk niet bespaard op luxe en technologie. Denk aan hoogwaardige materialen, comfortabele stoelen en een dashboard vol met schermen. Het digitale instrumentenpaneel, het infotainment systeem en zelfs het klimaatregelingspaneel hebben allemaal hun eigen touchscreen. En voor de passagier is er een extra scherm om zich tijdens lange ritten mee te vermaken.

Nog twee jaar wachten

De Wagoneer S is de eerste elektrische Jeep in de VS. Voor ons is hij echter niet het begin van Jeep’s elektrische avontuur, aangezien in Europa al een tijdje de elektrische Avenger rondrijdt. Het merk heeft al aangekondigd dat er meer elektrische modellen zullen volgen, waaronder een volledig elektrische Wrangler. Deze modellen zullen gebruikmaken van het geavanceerde STLA Large-platform van Stellantis, dat de perfecte basis lijkt te zijn voor krachtige en efficiënte elektrische Jeeps.

Over twee jaar mogen we de Jeep Wagoneer S op de Europese en Nederlandse markt verwachten. We zijn benieuwd of het Jeep lukt om hiermee Range Rover de loef af te steken.

696 392 Lease-e

De aanschafwaarde is het maximale leasebedrag exclusief BTW. De BTW betaal je zelf aan en kan je als ondernemer terugvragen van de belastingdienst.

Het bedrag dat je bij het afsluiten van het leasecontract direct overmaakt. De aanbetaling verlaagt je leasebedrag en je maandelijkse termijn.

Het bedrag dat je aan het einde van het contact betaalt. Hierover betaal je alleen rente.