De smart #5 is een flink stukje groter

smart #5

Smart, ooit bekend om zijn compacte stadsautootjes, waagde zich niet zo lang geleden aan compacte elektrische SUV’s en cross-overs. Het inmiddels Duits-Chinese automerk zet nu een volgende stap met de #5, een opmerkelijk stoer en avontuurlijk ogende mid-size SUV in het ‘premium’ segment.

Grote jongen met een stoer karakter

Deze elektrische krachtpatser combineert een avontuurlijke insteek met high-tech snufjes en een vleugje Mercedes-Benz luxe. Is dit de smart die we nog niet kenden, maar wel nodig hadden? Dit is in ieder geval niet de smart die je gewend bent. Met een lengte van 4,7 meter en een wielbasis van bijna 3 meter is dit de grootste auto die smart ooit gebouwd heeft.

Maar hij is niet alleen behoorlijk groot, hij is ook stoer. Het optionele Adventurers’ Collection-pakket voegt heel wat stoere elementen toen, zoals bodembescherming, een dakdrager, zijtreden en zelfs een zijladder. Daardoor is de #5 klaar voor elk avontuur, of je nu de stad uittrekt of gewoon indruk wilt maken op de boulevard of in de winkelstraten.

Luxe en technologie in overvloed

Binnenin de smart #5 word je verwend met een overdaad aan luxe en technologie. De zero-gravity stoelen met leerbekleding omarmen je als een warme deken, terwijl de achterpassagiers kunnen genieten van verwarmde zetels, een verstelbare rugleuning en leeslampjes in ‘vliegtuigstijl’. De sfeerverlichting met welgeteld 256 kleuren en het entertainmentsysteem met ingebouwde projector – hoe bedenk je het – en het Sennheiser Signature Sound System maken elke rit tot een feest. En met 34 opbergvakken, een 72-liter frunk en een bagageruimte van maximaal 1530 liter hoef je nooit meer iets thuis te laten.

Een cockpit uit de toekomst

De #5 heeft een hypermoderne cockpit die doet denken aan een sciencefictionfilm. Een 25,6-inch AR Head-up Display, een 10,3-inch instrumentenpaneel en twee 13-inch AMOLED displays zorgen voor een overweldigende visuele ervaring. De generatieve AI-spraakassistent begrijpt zo’n beetje alles wat je zegt en kan zelfs belangrijke functies bedienen met je stem. En dankzij de krachtige AMD V2000-chip reageert het systeem razendsnel.

Genoeg power en razendsnel laden

De smart #5 is niet alleen slim, maar ook behoorlijk rap. Met keus uit vier verschillende aandrijflijnen, variërend van 200 kW (272 pk) tot een indrukwekkende 475 kW (643 pk), is er voor elk wat wils. De krachtigste versie sprint in slechts 3,7 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 210 km/u.

En dankzij het 800-voltplatform kan de 100 kWh accu in slechts 15 minuten worden opgeladen van 10 tot 80 procent, terwijl de 100 kWh accu goed voor een actieradius van meer dan 740 kilometer (volgens de Chinese CLTC-norm, dus reken op zo’n 20% minder als we de WLTP-norm hanteren).

Premium prijs voor een premium ervaring

De smart #5 arriveert begin volgend jaar in de Europese showrooms. Hoewel de prijzen nog niet bekend zijn, is het duidelijk dat dit geen budgetmodelletje is. Maar voor wie op zoek is naar een elektrische SUV met een unieke combinatie van stijl, technologie, prestaties en veelzijdigheid, zou de smart #5 wel eens de perfecte keuze kunnen zijn. En als kers op de taart is er dus die extra stoere uitvoering, die je ook nog eens kunt completeren met bijpassende accessoires, zoals een voor smart ontwikkelde custom racefiets van Trek en een speciaal uitgevoerde, futuristische tent van Heimplanet.

696 392 Lease-e

De aanschafwaarde is het maximale leasebedrag exclusief BTW. De BTW betaal je zelf aan en kan je als ondernemer terugvragen van de belastingdienst.

Het bedrag dat je bij het afsluiten van het leasecontract direct overmaakt. De aanbetaling verlaagt je leasebedrag en je maandelijkse termijn.

Het bedrag dat je aan het einde van het contact betaalt. Hierover betaal je alleen rente.