De Renault 4 E-Tech Electric is een elektrische ‘spijkerbroek’ voor een nieuwe generatie

Renault 4 E-Tech Electric

Renault blaast de iconische ‘4L’ uit de jaren ’60 nieuw leven in met de Renault 4 E-Tech Electric, een compacte elektrische auto die net als zijn voorganger voor iedereen praktisch en toegankelijk moet zijn. Maar hoe vertaalt dit stukje Frans erfgoed zich naar moderne technologie van de 21e eeuw?

De erfenis van een icoon

De originele Renault 4 was veel meer dan zomaar een auto. Hoe onopvallend hij ook was, hij was een symbool van vrijheid, een auto die paste bij een veranderende maatschappij. Die Renault 4 was geliefd bij jong en oud, stad en platteland, voor werk en vrije tijd. Betaalbaar, praktisch, veelzijdig en robuust, een echte ‘spijkerbroek’ op wielen, zoals de toenmalige CEO van Renault, Pierre Dreyfus, hem ooit noemde.

Diezelfde veelzijdigheid zien we terug in de nieuwe Renault 4 E-Tech Electric. Hij is compact genoeg voor de stad, maar ruim genoeg voor een jong gezin. Hij is stijlvol en modern, maar nog steeds met een knipoog naar het verleden. En, niet te vergeten: volledig elektrisch, en dus klaar voor een duurzame toekomst.

Iconische elementen in een moderne auto

Renault heeft de iconische elementen van de 4 op een slimme manier vertaald naar een modern elektrisch design. De grille, de koplampen, de zijruiten, het canvas dak… het zijn allemaal herkenbare elementen die een gevoel van nostalgie oproepen. Maar onderhuids is dit toch echt een compleet nieuwe auto, gebouwd op een modern elektrisch platform. En die moderne technologie is overal voelbaar. Van de elektrische aandrijflijn tot de slimme connectiviteit, de Renault 4 E-Tech Electric omarmt de toekomst zonder zijn verleden te vergeten.

Rijervaring ‘typisch Renault’

De Renault 4 E-Tech Electric is niet alleen mooi om naar te kijken, reken maar dat hij ook nog eens fantastisch rijdt. Die bewering is een aanname, maar wel gebaseerd op de eerste rijtests van de Renault 5 E-Tech Electric, waarbij de bevindingen zonder meer positief zijn. Dankzij het lage zwaartepunt en de multilink achterwielophanging verwachten we dat ook de Renault 4 E-Tech Electric als een blok op de weg ligt. Met de Extended Grip technologie kun je ook nog eens moeiteloos gladde wegen of onverharde paden trotseren.

Connectiviteit en veiligheid

De Renault 4 E-Tech Electric wordt ook een slimme auto die je leven makkelijker moet maken. Met het openR link multimediasysteem heb je toegang tot een hele reeks aan apps en diensten, waaronder Google Maps, Spotify en je persoonlijke agenda. Dankzij de integratie met de slimme Google Assistant kun je alles bedienen met je stem.

Reno, de virtuele assistent, is ook een leuke toevoeging. Deze helpt je bij het bedienen van de auto en het beantwoorden van al je vragen. En met de My Renault app kun je alles op afstand regelen, van het plannen van je routes tot het checken van je laadstatus.

Veiligheid staat natuurlijk ook voorop. De Renault 4 E-Tech Electric is uitgerust met een uitgebreid pakket aan ADAS systemen, waaronder Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist en Autonomous Emergency Braking. Zo kun je met een gerust hart de weg op.

Duurzame mobiliteit, lokaal geproduceerd

Renault heeft veel oog voor het milieu gehad bij het ontwerp van de 4 E-Tech Electric met veel aandacht voor duurzame materialen en recyclebaarheid. Daarnaast wordt de auto geproduceerd in Europa en het grootste deel van de toeleveranciers bevindt zich in de buurt van de fabriek, wat de ecologische footprint ook weer verkleint. De elektromotor bevat geen zeldzame aardmetalen en de accu is ontworpen voor een lange levensduur.

Zomer 2025 in de showroom

Met de Renault 4 E-Tech Electric draag je dus bij aan een schonere toekomst, zonder in te leveren op rijplezier, gebruiksgemak en comfort. Een echte ‘spijkerbroek’ voor een nieuwe generatie, klaar voor elk avontuur. Maar helaas staat de Renault 4 E-Tech Electric nog niet in de showroom. Daarvoor moet je wachten tot komende zomer. Maar begin 2025 verwacht Renault wel de prijzen bekend te kunnen maken. We zijn benieuwd of die prijzen ons net zo enthousiast weten te maken.

696 392 Lease-e

De aanschafwaarde is het maximale leasebedrag exclusief BTW. De BTW betaal je zelf aan en kan je als ondernemer terugvragen van de belastingdienst.

Het bedrag dat je bij het afsluiten van het leasecontract direct overmaakt. De aanbetaling verlaagt je leasebedrag en je maandelijkse termijn.

Het bedrag dat je aan het einde van het contact betaalt. Hierover betaal je alleen rente.