BYD Tang: Vernieuwde zevenzitter mengt zich opnieuw in de strijd

BYD Tang

De BYD Tang is terug op de Europese markt. Deze grote elektrische SUV heeft een flinke update gekregen en moet derhalve weer klaar zijn om de strijd aan te gaan met de gevestigde orde. Met een scherpe prijs, een prima actieradius en een arsenaal aan technologische snufjes zou de Tang best wel een aantrekkelijke optie voor grote gezinnen kunnen zijn.

Aangepast exterieur en interieur

BYD heeft de Tang niet alleen een nieuw jasje gegeven, maar ook van binnen en onder de motorkap flink aangepakt. Het design is subtiel vernieuwd, met een nieuw front en achterlichten die de SUV een moderne look geven. Het interieur is eveneens onder handen genomen en biedt nu nog meer luxe en comfort. Maar de grootste veranderingen vinden we onderhuids.

BYD Tang

Verbeterde prestaties

De Tang is voorzien van een krachtige dual-motor aandrijflijn met een gecombineerd vermogen van 380 kW (517 pk). Hiermee sprint de SUV in slechts 4,9 seconden naar 100 km/u. Dankzij de vierwielaandrijving heb je altijd voldoende grip. Het DiSus-C Intelligent Damping Control systeem zorgt voor een comfortabele rijervaring.

BYD’s Blade Battery, een LFP-accu met een capaciteit van 108,8 kWh, zorgt voor een actieradius van 530 km (WLTP). Omdat deze accu is geïntegreerd in de carrosseriestructuur zorgt hij voor extra stevigheid en een laag zwaartepunt.

Ruimte, comfort en technologie

Met zijn zeven volwaardige zitplaatsen is de Tang een ideale gezinsauto. Niet alleen voor grote gezinnen, maar ook voor ouders die wel eens een rondje met het hockeyteam of iets dergelijks moeten maken. De derde zitrij, die natuurlijk niet voor de allergrootsten onder ons is bedoeld, kan volledig in de vloer worden weggeklapt waardoor je een enorme bagageruimte creëert. De stoelen zijn overigens bekleed met nappaleder en bieden diverse massage-, verwarmings- en ventilatiefuncties.

Verder is de Tang is uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem met een 15,6-inch draaibaar touchscreen. Android Auto en Apple CarPlay zijn standaard, net als een uitgebreid pakket aan rijhulpsystemen, waaronder adaptieve cruise control en lane keeping assist. De Tang heeft de maximale 5 sterren behaald in de Euro NCAP veiligheidstest.

Snelladen en energie delen

Naast de indrukwekkende actieradius biedt de Tang ook prima snellaadmogelijkheden. DC snelladen kan met maximaal 170 kW, waarmee je de accu in 30 minuten van 30% naar 80% laadt. Niet toonaangevend, maar prima bruikbaar, behalve als je heel regelmatig grote afstanden af wilt leggen. Het reguliere opladen kan via de 11 kW 3-fasen AC-onboard lader. Met de Vehicle-to-Load (V2L) functie kun je externe apparaten van stroom voorzien, handig voor op vakantie, tijdens een dagje vissen of een picknick.

Prijs en beschikbaarheid

De vernieuwde BYD Tang is vanaf de tweede helft van november te bestellen bij alle BYD Stores in Nederland. Met een prijs van €67.390 is de Tang een van de meest interessante elektrische zevenzitters, al is dat segment op dit moment nog heel klein. Zodra er vanuit China ook wat grotere elektrische MPV’s – die zijn daar aardig in opkomst – over komen waaien zal dit segment trouwens behoorlijk worden opgeschud.

696 392 Lease-e

De aanschafwaarde is het maximale leasebedrag exclusief BTW. De BTW betaal je zelf aan en kan je als ondernemer terugvragen van de belastingdienst.

Het bedrag dat je bij het afsluiten van het leasecontract direct overmaakt. De aanbetaling verlaagt je leasebedrag en je maandelijkse termijn.

Het bedrag dat je aan het einde van het contact betaalt. Hierover betaal je alleen rente.